4 ting du skal overveje, før du køber havemøbler

Det er sjældent, at man står overfor at skulle købe nye havemøbler. Men når man skal det, så er det en stor beslutning. For havemøbler skal holde i mange år, og derfor er det en god idé at tænke over, hvilke havemøbler der passer bedst til dig og din have. Her er 4 ting, du skal overveje, før du køber nye havemøbler.

1. Hvilken type have har du?

Det første du skal overveje, når du skal købe nye havemøbler, er, hvilken type have du har. Har du en stor have, hvor der er plads til at flytte rundt på møblerne, eller har du en mindre have, hvor der ikke er så meget plads? Hvis du har en mindre have, så er det en god idé at købe havemøbler, der kan foldes sammen, eller som kan flyttes rundt på en terrasse eller altan. Hvis du har en stor have, så har du mulighed for at købe havemøbler i alle størrelser og former.

2. Hvilken stil skal havemøblerne have?

Det andet du skal overveje, når du skal købe nye havemøbler, er, hvilken stil havemøblerne skal have. Skal havemøblerne matche din stil på huset, eller skal de være i en helt anden stil? Hvis du vælger at havemøblerne skal matche din stil på huset, så er det en god idé at købe havemøbler i samme materiale som dine vinduer og døre. Hvis du vælger at havemøblerne skal være i en helt anden stil, så er det en god idé at købe havemøbler i et materiale, der matcher din have.

3. Hvilket materiale skal havemøblerne have?

Det tredje du skal overveje, når du skal købe nye havemøbler, er, hvilket materiale havemøblerne skal have. Skal havemøblerne være i træ, plast, jern eller aluminium? Hvis du vælger at havemøblerne skal være i træ, så skal du være opmærksom på, at træet skal behandles, så det ikke rådner. Hvis du vælger at havemøblerne skal være i plast, så skal du være opmærksom på, at plastik kan blive varmt i solen. Hvis du vælger at havemøblerne skal være i jern eller aluminium, så skal du være opmærksom på, at disse materialer også kan blive varme i solen.

4. Hvilken farve skal havemøblerne have?

Det fjerde du skal overveje, når du skal købe nye havemøbler, er, hvilken farve havemøblerne skal have. Skal havemøblerne være i samme nuancer som din have, eller skal de være i en helt anden nuance? Hvis du vælger at havemøblerne skal være i samme nuance som din have, så skal du være opmærksom på, at farven på havemøblerne kan blive for dominerende.